Saturday, December 6, 2008

Mengemaskini bacaan


Sudah disember. Hampir mengakhiri 2008. Saya cuma mampu membaca sebuah buku sebulan. Walaupun masih terlalu banyak buku yang belum dibaca, masih tersimpan di rak dan di atas lantai di bilik pejabat saya.

Antara buku yang masih dibaca:
  1. The World is Flat
  2. Dilema Melayu
  3. Four Arguments for the Elimination of Television
  4. Teknologi Jepun
  5. A History of Reading
  6. Jurnal PEMIKIR Oktober - Disember 2008
Semuanya dibaca serentak!

Hari ini membaca majalah Dewan Kosmik Disember 2008. Antara tulisan (mesti dibaca) saudara Mohd. Faizal Azizi (sahabat maya yang boleh diakses melalui http://mundarmandi2.blogspot.com yang sekarang tinggal di Canada), menulis tentang Robot Serangga Terbang.


kulit buku dari blog saudara anuarmanshor

Jurnal PEMIKIR pula, yang mesti dibaca setiap 3 bulan sekali pula membicarakan mengenai isu penggunaan bahasa inggeris di dalam subjek matematik dan sains....oh ya, editornya, yang juga sahabat buku saya, saudara Zin Mahmud diberitakan hari ini dinaikkan pangkat sebagai Pengarang Mingguan Malaysia, tahniah!! Tentunya apabila 'orang buku' menerajui sesebuah penerbitan akhbar, pastinya menghidupkan semula budaya ilmu.

Manakala seorang lagi sahabat saya di Utusan Malaysia, kak Noraini Razak, yang sebelum ini bertanggungjawab sebagai Penolong Pengarang Rencana turut dinaikkan pangkat sebagai Pengarang Berita. Tahniah kak!

2 comments:

Unknown said...

Eloklah Zin Mahmud ke situ. Macam kurang "umph" dia di UKSB.

Khairusy Syakirin Has-Yun said...

betul tu...sokong 110%!