Thursday, September 3, 2009

Hadiah teristimewa


Semalam saya memenuhi jemputan Fakulti Pengurusan Maklumat, UiTM Puncak Perdana untuk menjadi panelist Wacana Malaysia Membaca, bersama-sama Dato' Jaafar Rahim. Tema wacana adalah berkaitan dengan Kegersangan Mahasiswa Membaca.

Terlalu istimewa bagi saya wacana ini kerana dapat bersama-sama Dato' Jaafar Rahim yang semasa remaja dulu seringkali saya mengikuti tulisan beliau di akhbar, terutamanya berkaitan dengan pemikiran kreatif. Keduanya kerana dapat memenuhi jemputan fakulti dan tentunya Shaharom TM Sulaiman. Ketiganya, kerana akhirnya dapat saya berhadapan dengan pelajar-pelajar yang mengikuti kursus keperpustakaanan yang merupakan kelompok yang perlu menjuarai budaya membaca dan budaya berbuku (seperti kata-kata Dekan mereka ketika ucapan perasmian). Keempatnya kerana Pak Samad Said juga hadir untuk menceritakan pengalaman dan kehidupan sasterawannya dan turut berkongsi cerita mengenai buku-buku yang dibaca beliau, yang juga sedikit sebanyak mempengaruhi pemikirannya.

Dan tentunya istimewa bagi saya kerana dihadiahkan tiga buah buku. 2 buah buku hadiah dari fakulti, dan sebuah buku yang teristimewa dihadiahkan sendiri oleh Dato' Jaafar Rahim kepada saya.



Inilah hadiah-hadiah teristimewa bagi saya semalam.

2 comments:

KBye said...

Saya Peminat No.1 Tuan Professor Syakirin. Hadiahkan Saya Sebuah Buku Tuan Boleh?

Khairusy Syakirin Has-Yun said...

hahaha