Saturday, April 5, 2008

Aktiviti Perbukuan

Akhirnya, tiba lagi masa untuk mencium kembali bauan buku di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Tentunya, ia adalah 'syurga dunia buku' kepada sesiapa yang amat mencintainya. Saya dan keluarga belum lagi berkesempatan untuk ke sana semalam. Tetapi, sudah tentu sudah ada peruntukan kewangan yang telah diluluskan oleh 'menteri kewangan has-yun' untuk berbelanja di sana nanti.

Seminggu dua yang mendatang ini juga agak sibuk dengan aktiviti perbukuan. Hari ini, RA Fine Arts akan mengadakan pelancaran buku. Esok, pada jam 6 petang pula akan diadakan Kata Suara 4 di PWTC sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur.

Bukuonline pula akan mengadakan Forum Malaysia Membaca 2008, juga sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur pada 13 April 2008 di PWTC. Pada 23 April 2008 pula, bukuonline dengan kerjasama Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor akan mengadakan Seminar Pencinta Buku Malaysia ke-3.

Saya sendiri sedang sibuk menyiapkan sebuah buku yang bertajuk Gombak's Nature Secret, sebuah buku bergambar yang memaparkan keindahan sebenar sekitar Gombak. Juga beberapa projek penulisan buku yang seharusnya hampir siap.

No comments: