Friday, January 11, 2008

Buku baru tiba, majalah pun baru tiba


Setelah hampa seminggu dua ini dengan ketiadaan majalah kegemaran di pasaran (Digital Camera Magazine yang baru tiba di kedai pada 10-01 yang lepas, juga Dewan Kosmik yang baru muncul dari timbunan majalah), terasa terubat sikit hati ini. Digital Camera Magazine bukan sahaja dicari saya di Kuala Lumpur, malah sampai Langkawi dan Pulau Pinang. Rupa-rupanya majalah ini memang ada masalah setiap bulan untuk tiba di kedai tepat pada masanya.

Juga menerima sebuah buku yang telah dipesan dari Amazon: Environmental Management at Airports. Buku ini penting kerana saya dilantik sebagai salah-seorang daripada jururunding kepada Malaysia Airport Berhad. Juga sebagai persediaan kepada PhD saya yang juga berkaitan dengan lapangan terbang.

Buku ini sebenarnya merupakan koleksi tulisan beberapa orang yang mengkaji mengenai aspek-aspek alam sekitar di lapangan terbang. Salah-satunya mengenai pengurusan sampah, yang merupakan bidang utama saya sekarang ini. Ia mungkin agak teknikal tetapi kepada sesiapa yang berminat dengan pengajian alam sekitar terutamanya di lapangan terbang, buku ini adalah antara yang paling sesuai.

No comments: